ساندویچ پانل و دستگاه بتن پاشی و شاتکریت تر

ساندویچ پانل و دستگاه بتن پاشی :

دستگاه شاتکریت تر در ساندویچ پانل

ساندویچ پانل و دستگاه بتن پاشی : در این روش که بتن شات به صورت اماده وارد مخزن دستگاه می شود ، سرعت اجرا بسیار بالا و در حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ متر مربع به صورت کار روزانه می باشد .

از مزایای اصلی این روش کنترل کامل درصد اختلاط بتن شات می باشد که ترکیب همگن و یکنواخت تری حاصل می شود .

دستگاه شات تر از نظر حجیم بودن و قیمت بالای دستگاه در پروژه های بزرگ توصیه می شود ، ضمن اینکه امکان جابجایی سریع ان مخصوصا در طبقات به سادگی میسر نیست .

در شات دیوار های سرویس ها یا دیوار هایی که نمای سنگ یا سرامیک و کاشی دارند بهتر است به جهت درگیر شدن بیشتر نما با دیوار ، شات را تا زیر شبکه مش زده به نحوی که بتن شات روی شبکه را کاملا نپوشاند .

تا در هنگام نصب نما پس از ریختن دوغاب پشت سنگ یا سرامیک علاوه بر اینکه ضخامت دیوار کمتر می شود ، پیوستگی بیشتری بین نما و دیوار پانلی برقرار گردد .

بتن پاشی ساندویچ پانل در شرایط ویژه

ساندویچ پانل و دستگاه بتن پاشی : به طور کلی شرایط  ذکر شده در ایین نامه بتن ایران برای اجرای بتن در مناطق گرم سیر و یا در مناطق سردسیر تا جایی که برای بتن پاشیده ، به ویژه در بخش مصالح کاربرد داشته باشد ، باید رعایت شوند .

دمای مصالح در حین ساخت بتن پاشیده حداکثر به ۳۲ درجه سانتی گراد محدود می گردد .

بتن پاشی در دمای محیز کمتر از ۵ درجه سانتی گراد مجاز نیست و در صورت کاهش دما به کمتر از ان باید اقدامات حفاظتی لازم به عمل اید .

بتن پاشی به سطوح ساندویچ پانلی یخ زده مجاز نمی باشد .

اجرای بتن پاشیده در شرایط وزش باد های شدید یا بارش باران که باعث جدایی دانه های بتن پاشیده و یا شسته شدن ان ها در نتیجه عدم اجرای مناسب ان می گردد ، ممنوع است .

در این شرایط سطوح  داخلی که از وزش باد شدید یا بارش باران در امان باشند را می توان بتن پاشی نمود .